Volvos första reklamfilm med nya generationen XC90

Nu är det snart dags att visa upp nya XC90, bilen som ska rädda Volvo. Reklamkampanjen inleds med en första film där Volvo berättar om hur man åstadkommer "god design". Tyvärr är vi rätt besvikna över Volvos reklamfilm – det lär du också bli!

Volvos första reklamfilm med nya generationen XC90
Det är inte speciellt mycket plåt i Volvos första reklamfilm för nya XC90...

Startskottet har gått. Nu är det allvar. Lanseringen av nya generationen Volvo XC90 har inletts. För Volvos del gäller det nu att under det kommande halvåret skapa maximalt med uppmärksamhet kring nya XC90.

Det gäller att kittla intresset och få premiumkunderna att undvika dumma inköp, som en Audi Q7 till exempel. "Den här bilen måste du vänta på" är budskapet i kampanjen som inleds med en reklamfilm om design. Närmare bestämt hur man skapar "god design", enligt Volvo.

Ni som hade väntat er Zlatan och Robyn tillsammans i nya Volvo XC90, med taktfast dunk från Swedish House Mafia i bakgrunden, lär bli rejält besvikna. Det blev vi, i alla fall. Titta själv och sätt betyg med gasa/bromsa – och skriva gärna en kommentar också.

 

Det här var en skickligt gjord reklamfilm. Nu är jag riktigt sugen på nya XC90!
327
255
Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.