Efter Dieselgate: Volkswagens varumärke rasar i värde

En av de tuffaste konkurrenterna har fortfarande på förstaplatsen i listan – och fortsätter öka.

Efter Dieselgate: Volkswagens varumärke rasar i värde

Det går utför för Volkswagen efter dieselskandalen. Varumärket tappar nio procent av sitt värde i den senaste undersökningen från Interbrand, som undersöker hur mycket olika varumärken är värda.

Toyota är fortfarande världens mest värdefulla bilvarumärke och hamnar på sjätte plats i listan över världens mest värdefulla varumärken. Toyotas värde ökade med hela 16 procent och Toyota fanns på förstaplatsen i undersökningen för tolfte året i rad.

Men det var Nissan som ökade mest, med 19 procent. BMW ökade med nio procent och Mercedes med sju procent.

Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Jag tror att Volkswagen kommer lyfta varumärket efter dieselskandalen.
178
265