Testa själv: Slumpa fram perfekta racingursäkten

Vi har nog alla varit där – loppet är förlorat och det finns inget att göra åt det. Utom att komma med en bra bortförklaring!...
Annons

Vi har nog alla varit där – loppet är förlorat och det finns inget att göra åt det. Utom att komma med en bra bortförklaring!

Den här händiga guiden ger dig 71 praktiska ursäkter att ta till för alla motorsportare som behöver förklara bort en förlust.

Testa själv: Slumpa fram perfekta racingursäkten
Foto: LAT

Här är hela listan

Jag fick order att köra defensivt.
Glömde att behandla glasögonen med anti-im-medel.
Fick en dålig start.
Det blev sent igår.
Det har inte varit tillräckligt sena nätter på sista tiden.
Tjejproblem.
Killproblem.
Föräldraproblem.
Bilproblem.
Bankomatproblem.
Skit i förgasaren.
Fel däcktryck.
Fel däck.
Slitna däck.
Banan hade inget grepp.
Banan hade för mycket grepp.
Behöver nya däck.
Behöver en ny bil.
Kör in motorn fortfarande.
Kopplingen slirade.
Kopplingen högg.
Varvräkningen missade mig på sista varvet.
Fel glasögonlinser.
Ratten lossnade.
Växelspaksknoppen lossnade.
Har just opererat knät.
Gasen hängde sig.
Banan var för långsam.
Banan var för kort.
Banan var för smal.
Banan var för bred.
Banan liknar en leråker.
Jag missade sista-varvet-flaggan.
Nya skor. För stela.
Jag hann aldrig gå runt banan.
Jag fick feltändning i motorn.
Jag sparar mig till nästa heat.
Jag sparar mig till nästa tävling.
Jag sparar mig till nästa vecka.
Jag sparar mig till SM-finalen.
Jag var rädd att jag skulle höja mitt snitt för mycket.
Jag hade för mycket olja i motorn.
Jag hade för lite olja i motorn.
Jag hann aldrig träna i veckan.
Alldeles för stel sedan förra tävlingen.
Alldeles för stel sedan förra veckan.
Alldeles för stel sedan förra månaden.
Alldeles för stel sedan förra SM-finalen.
Fastnade bakom en för långsam förare.
Jag tycker prisbucklan är för liten.
Ljuddämparen lossnade.
Jag kunde inte se flaggorna.
Jag hade inte mina rätta kläder.
Jag fick fel startplats.
Åt för mycket pizza igår.
Någon hällde alkohol i min öl igår på puben.
Tändningen la av.
Tändningen var för hög.
Tändningen var för låg.
För lågt växlat.
För högt växlat.
Blev lurad på växlingen.
För hög kompression.
För låg kompression.
Ingen kompression.
Sladdade för brett.
Fick stoppsladd.
De andra tjuvstartade.
Fick inget grepp i starten.
De andra framför sladdade för mycket.
Supportrarnas flaggor skymde sikten.

Annons
Annons
Rulla till toppen