Infinitis variabla kompressionsförhållande – förklarat av Jason Fenske

Infinitis variabla kompressionsförhållande – förklarat av Jason Fenske
Ni som behöver en repetition i hur Infiniti VC-T Engine fungerar ska klicka på filmklippet nedan.

Har du inte riktigt förstått hur Infinitis nya VC-T motor fungerar? Turbofyran på 2,0 liter har ett variabelt kompressionsförhållande från 8:1 till 14:1, något som gör motorn både stark och snål.

Jason Fenske på på YouTube-kanalen Engineering Explained har en svada som sätter kunskaperna i engelska på prov. Men hans entusiasm och pedagogiska förmåga gör att man gärna titta och lyssnar på förklaringarna. Förra gången vi tipsade om Jason Fenske var när han förklarade de fem vanligaste misstagen bilförare gör med sina dubbelkopplingslådor.

Ni som behöver en repetition i hur Infiniti VC-T Engine fungerar ska klicka på filmklippet nedan. Om nu inte Porsche hinner före så blir Infiniti först i världen med en motor som har variabelt kompressionsförhållande – en gammal dröm hos motoringenjörerna. Vill ni läsa vår första artikel "Infiniti VC-T först i världen med variabel kompression" är det bara att klicka på länken.

Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Jag tycker att Jason Fenske är bra på att förklara!
44
3