Många dödsfall i inofficiell Volvoreklam

Den tyska regissörsduon Dorian Lebherz och Daniel Titz har skapat en makaber film med Volvo XC90 i huvudrollen. Filmen är inte beställd av Volvo – men sprider sig som en löpeld på internet. Vad tycker du om den?
Annons

Många dödsfall i inofficiell Volvoreklam
Många dör i den tyska kortfilmen med Volvo i huvudrollen. Se filmen nedan.

Volvo har gjort sig kända för sina reklamfilmer med superstjärnor som Zlatan och Avicii. Lagom till Alla helgons dag och Halloween släpper en tysk och relativt okänd regissörsduo, Dorian Lebherz och Daniel Titz, sin makabra kortfilm ”ABC of death” med Volvo XC90 i huvudrollen.

Filmen är inte beställd av Volvo, och är således ingen officiell reklamfilm, till detta är det alltför mycket svart humor och död i bild. Under 43 sekunder får vi se, inte mindre än åtta människor, dö på de mest oväntade vis. 

Detta till trots är filmen mycket underhållande och proffsigt gjord. Och även om inte Volvo kommer bekräfta filmen officiellt tror vi att de småler när de tittar på den, och är rätt stolta över att Volvos självkörande teknik framstår som filmens hjälte. 

Filmen avslutas med den oväntade payoffen: V is for Volvo who knows how to cheat.

Annons
Annons
Rulla till toppen