Nu behöver du inte längre hyra batteriet om du är sugen på Renaults elbil

Renault Zoe är Sveriges tredje mest sålda elbil efter Tesla Model S och Nissan Leaf. I september visade Renault en uppdaterad variant med större batteri som...
Annons

Renault Zoe är Sveriges tredje mest sålda elbil efter Tesla Model S och Nissan Leaf. I september visade Renault en uppdaterad variant med större batteri som ska klara 40 mil på en laddning enligt den europeiska NEDC-körcykeln. Det motsvarar ungefär 30 mil i verkliga förhållanden.

Det är betydligt mer än modellen med 22 kWh-batteri som klarar 24 mil (drygt 17 mil i verkligheten). Båda modellerna ska säljas parallellt.

Nu släpper Renault de svenska priserna för Zoe-modellerna, som börjar på 219.900 kronor. Tidigare har Renault Zoe-köparna tvingats hyra batterierna men nu finns också möjlighet att köpa dem direkt med bilen. Då ökar priset med 80.000 kronor. Batterigarantin är åtta år eller 16.000 mil.

Det finns vissa andra skillnader: Hyr du batteriet är det Renault som står för risken för andrahandsvärdet, vägassistans ingår under hela bilens livslängd och Renault garanterar minst 75 procents laddkapacitet. Köper du batteriet är det du som får stå för risken med andrahandsvärdet, vägassistans ingår i åtta år eller 16.000 mil och Renault garanterar 66 procents laddkapacitet.

Du som vill ha en bättre utrustad Zoe (utrustningsnivå Intens eller Bose) måste välja modellen med det större batteriet.

Det finns också möjlighet att privatleasa bilen för 2.890 kronor i månaden för 22 kWh-versionen och 3.390 kronor i månaden för 41 kWh-versionen.


Nu behöver du inte längre hyra batteriet om du är sugen på Renaults elbil
Nu behöver du inte längre hyra batteriet om du är sugen på Renaults elbil

Om du gillade den här artikeln – skriv gärna upp dig för vårt uppskattade nyhetsbrev. Tack för ditt stöd!
Annons
Annons
Rulla till toppen