V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ…

Nya generationen Volvo XC60 har knappt hunnit rulla ut till handlarna, men tyska tunern Heico Sportiv har redan en ”uppgradering” redo för suvmodellen. De som...
Annons

Nya generationen Volvo XC60 har knappt hunnit rulla ut till handlarna, men tyska tunern Heico Sportiv har redan en ”uppgradering” redo för suvmodellen.

De som vill göra sin Volvo XC60 mera personlig och kraftfull har en hel del att välja mellan hos Heico. Det finns trimsatser till D5 och T8 som höjer toppeffekten till 258 hk (190 kW) respektive 427 hk (314 kW). Som förut kommer trimningen med en garanti som gäller i 60 månader eller 15.000 mil.

Saknar med motormuller från den gamla goda tiden erbjuder Heico sitt sportavgassystem ”Selected Sound”, med inbyggda högtalare. Ett system liknande det som vissa andra biltillverkare (läs: Audi) använder för att förändra avgasljudet. Om Heicos system låter trovärdigt kan du själv avgöra genom att se filmen nedtill på sidan.  

Fälgarna på bilden mäter 9×21 tum och heter Volution V. De väger ett kilo mindre än originalfälgarna. Den låga profilen åstadkommer Heico genom att sänka luftfjädringen med 30 millimeter. På utsidan erbjuder Heico ett ”bodykit” som ni kan studera närmare på bilderna nedan.

På insidan erbjuder Heico en ny ratt i alcantera där färger och dekor går att beställa och skräddarsy efter kundens önskemål.

 

V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
V8-motor i Volvo XC60 är inte helt omöjligt, typ...
Annons
Annons
Rulla till toppen