I den här filmen får vi se den italienska sportbilstillverkarens tekniske chef Maurizio Reggiani berätta om utmaningen att skapa en suv med äkta Lamborghini-DNA.
Men även om du förstår italienska är det inte därför du ska titta på filmklippet, det är motorljudet från som är grejen.
Enligt Reggiani låter Urus som bäst och blir mer aggressiv i Sport och Corsa-läge. ”Där släpper Urus loss alla känslor vi associerar med att köra Lamborghini.”
Det blir spännande att se den italienska super-suven när den presenteras den 4 november. Den bygger på samma tekniska plattform som senaste generationen Porsche Cayenne. Även om den fortfarande är kamoflerad anar man en aggressiv design med drag från Huracan och Aventador. Och till det en 4-liters biturbo V8-motor.
Urus får dessutom fyrhjulsstyrning, vilket bland annat betyder den blir mer stabil i höga hastigheter. Samt hyggligt lätt att parkera och få runt hörn i stadstrafik.
Det ryktas att Urus gör 0-100 km/h på 3,3 sekunder och tippad 302 km/h. Om det stämmer kanske vi snart får se ett nytt suv-rekord på Nürburgring, som för närvarande innehas av Alfa Romeo Stelvio QV med tiden 7:51,7.