Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde

Nya Toyota RAV4 är har sålt bra sedan den lanserades i början av förra året, och är faktiskt Toyotas andra bäst säljande elhybrid efter Corolla....
Annons

Nya Toyota RAV4 är har sålt bra sedan den lanserades i början av förra året, och är faktiskt Toyotas andra bäst säljande elhybrid efter Corolla. Nu när försäljningen laddhybriden drar igång lär inte siffrorna sjunka.

Med ett frånpris på 499.900 kronor är Toyota RAV4 laddhybrid 70.000, respektive 97.000 kronor billigare än Volvo XC60 T8 och Audi Q5 TFSI e. Men samtidigt 100.000 dyrare än Mitsubishi Outlander PHEV.

Toyota hoppas på att locka förmånsbillister med RAV4 laddis. Och med ett förmånsvärde från 1.244 kronor/månad lär det vara många som blir intresserade. Toyota uppger ett preliminärt koldioxidutsläpp på mindre än 29 gram/kilometer. Ett faktum som ger nära 40.000 kronor i miljöbonus för privatköpare.

Siffrorna som Toyota RAV4 laddhybrid visar upp är inte heller så pjåkiga. El-räckvidd på minst 6,5 mil, dragvikt på 1.500 kilo, 306 hästar och 0 – 100 på 6,2 sekunder.

RAV4 laddhybrid kommer som standard med bland annat fyrhjulsdrift, Apple CarPlay, aktiv farthållare och eluppvärmt baksäte. Även om batteripaketet inkräktar en aning på bagageutrymmet så lastar RAV4 laddis ändå 520 liter.

Något som inte är så bra är leveranstiden. Lägger du en order idag kan du räkna med din bil först efter sommaren.

Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
Toyota RAV4 som laddhybrid – får lågt förmånsvärde
 
Annons
Annons
Rulla till toppen