Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig

Amerikanska Mil-Spec Automotive sätter tänderna i USA:s mest sålda bil – Ford F-150 – och resultatet är monstruöst.
Annons

Mil-Spec har tidigare förfinat en annan amerikansk (militär-)favorit – Hummer H1 – men den här gången är det storsäljaren Ford F-150 som får sig en omgång.

Visst är det lätt att tänka: ”Vad är det för fel på Ford F-150 Raptor?” – Jo, just nu erbjuds den bara med 3,5-liters EcoBoost V6-motor, och för de som tycker att det är för klent bör kika på Mil-Spec F-150.

Här hittar vi istället en 5,0-liters V8 under huven med en effekt på drygt 507 kusar.

Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig

Även terrängmöjligheterna har förfinats genom ”Baja Suspension Package” med fjädringskomponenter från Fox Racing. För att få med strålkastarrampen på taket och i fronten får man pröjsa extra – 8.600 dollar närmare bestämt – men då får man även med skyddsbågen på flaket och reservhjulshållaren i bak.

Mil-Spec som i huvudsak vänder sig till den amerikanska marknaden lär inte ha några problem att kränga sin F-150 i V8:ans förlovade hemland, trots att priset börjar från 85.000 dollar.

Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
Mil-Spec F-150 – när Ford F-150 Raptor känns för mesig
 
Annons
Annons
Rulla till toppen