Nya Lexus LS 500h kör tystare och mjukare

Lexus har uppdaterat sitt flaggskepp LS 500h för att bli modernare och bekvämare.

Nya Lexus LS 500h kör tystare och mjukare

Toyota har ökat batteriets strömleverans till elmotorn för att ge en mer mjukare och mer linjär acceleration. Skillnaden ska främst märkas i stadstrafik.

Elmotorns mer framträdande roll gör att bensinmotorn kan hålla lägre varvtal, vilket leder till tystare gång.

I strävan efter högre åkkomfort har Lexus också bytt ut däcken och finjusterat de variabla stötdämparna och krängningshämmarna. De har också konstruerat om stolarna.

Den automatiska parkeringsfunktionen har blivit mer avancerad och bilen kan du lära sig p-platser där den ofta parkeras. Bilen har också blivit bättre på att upptäcka fotgängare.

Från Lexus RX hämtas avancerade LED-strålkastare som kan anpassa ljusbilden. Bakspegeln kan växla mellan traditionell och digital visning. 

Infotainmentsystemet har uppgraderats och fått en 12,3-tums pekskärm och stöd för Apple CarPlay eller Android Auto.

Bilens yttre har också slipats. Strålkastarna har fått en mer slimmad form och grillen är tänkt att se mer kraftfull ut. Lexus har också tagit fram två nya metallic-lacker som endast är en mikron tunn. Då blir aluminiumpartiklarna tätare packade vilket ger en mer spegelblank yta.

Nya LS 500h väntas till Sverige under vintern. Under hösten öppnas systemen för beställning och i samband med det offentliggörs priserna. 

Jag åker hellre i en Lexus LS än en Mercedes S-klass.
112
41
Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.