Volvo Cars köper in sig i brittiska Carwow

Du har säkert inte missat Carwows roliga och informativa biltester på Youtube. Nu lägger Volvo vantarna på verksamheten.
Annons

Biltesterna är bara en liten del av Carwows verksamhet. Företaget har 400 anställda och verkar i Storbritannien, Tyskland och Spanien. Affärsidén är att hjälpa privatpersoner att få bra pris när de ska köpa och sälja bil.

Volvo Cars motiverar köpet av en minoritetspost med att de vill ta del av Carwows kunskaper. Hur de raggar kunder, kränger bilar och skapar intressant innehåll på webben. Summan är hemlig.

Volvo vill sälja sina bilar online framöver och Carwow hjälper dem en bit på vägen.

– Vi var en av de första biltillverkarna som meddelade att vi kommer att gå över till att sälja våra bilar online. Vårt samarbete med carwow kommer att hjälpa oss att vi kan nå vårt mål om att hälften av vår försäljningsvolym ska ske online till 2025, berättar Lex Kerssemakers, affärschef på Volvo Cars. 

Carwow ska samverka med Volvos tjänst för att prenumerera på bilar samt förmedla kundkontakter till Volvos säljorganisation. Det gäller både nybilsköp och försäljning av tillbehör.

– Tredjepartsmarknader spelar en viktig roll i alla konsumentbranscher, säger Lex Kerssemakers.

Annons
Annons
Rulla till toppen