Citroën plattar till sin logga

Citroën följer trenden när de gör om sin logga. Den nya loggan blir också mer lik den ursprungliga.

Citroën plattar till sin logga
Citroëns nya logotyp följer en tydlig trend bland storföretag.

Allt fler billtillverkare gör om sina loggor så att de blir mer tvådimensionella, utan skuggor eller 3D-effekter. Det görs för att loggan ska fungera bättre i digitala sammanhang. 

Citroën menar också att märket ska ge ett enklare och mer transparent intryck, och bli en "rivstart" för märkets satsning på elbilar. 

De två hakarna är kvar i loggan, men en oval har tillkommit som är inspirerad av den ursprungliga logotypen från 1919. Loggan är grå men Citroën ska använda en blå och röd färg på vissa detaljer.

I mitten av nästa år ska den nya loggan finnas på alla Citroën-modeller.

 
Loggan har blivit snyggare!
39
83
Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.