Alrik kör Porsche 911 GT3 RS: ”Extrem aktiv aerodynamik”

Nya 911 GT3 RS har den största vingen på någon gatlegal Porsche hittills.
Annons

Hej Alrik! Var är du någonstans?
– På Silverstone i England. Jag har aldrig kört här förut, förutom på TV-spel. 

Varför just Silverstone?
– Porsche har valt banan för att den har mycket snabba kurvor som passar nya Porsche 911 GT3 RS som har ovanligt mycket downforce tack vara aktiva vingar fram och bak.

Hur är vädret?
– Gråmulet. Tack och lov inget regn. 

 
Alrik kör Porsche 911 GT3 RS: ”Extrem aktiv aerodynamik”
Den största vingen någonsin på en gatlegal Porsche.

Vad kan du berätta om bilen?
– Nya 911 GT3 RS är mer avancerad och snabbare än Carrera Cup-tävlingsbilarna. Förutom aktiv aerodynamik som ger massor av downforce finns en ställbar diff och justerbara stötdämparna. Det går verkligen att optimera bilen för banan.

Hur känns det nu?
– Vi ska snart ut och köra. Det är lite nervöst, det måste jag erkänna. Det är en väldigt snabb bil på en väldigt snabb bana.

När kan du berätta om hur bilen är att köra?
– Det är embargo på körintrycken för att alla journalister ska kunna köra innan någon skriver. Jag kommer att återkomma med en ordentlig provkörning här på sajten och i tidningen.

 
Alrik kör Porsche 911 GT3 RS: ”Extrem aktiv aerodynamik”
Alrik kör Porsche 911 GT3 RS: ”Extrem aktiv aerodynamik”
Alrik kör Porsche 911 GT3 RS: ”Extrem aktiv aerodynamik”
Annons
Annons
Rulla till toppen