Bentley Flying Spur Speed – ett sista farväl till W12-motorn

De stora bensinmotorernas tid är snart förbi. Bentley Flying Spur Speed kan vara sista chansen att få en ny bil med W12-motor.
Annons

Nya Flying Spur Speed ersätter Flying Spur S som togs ur produktion i maj. Speed-modellen ger 85 extra hästkrafter och ytterligare 130 Nm i vridmoment. Detta gör att sprinten 0-100 km/h går på 3,8 sekunder.

Kraften hanteras av ZF:s åttastegade automatlåda med dubbelkoppling som också används i Bentley Continental GT. Kraften går i första hand tlll bakaxeln, det är först när det behövs extra grepp som det skickas kraft till framhjulen.

Flying Spur Speed ​​får samma 420 mm stålbromsar som Continental GT, som är de största i sitt slag på någon produktionsbil i världen.

 
Bentley Flying Spur Speed – ett sista farväl till W12-motorn
I Bentley Flying Spur Speed levererar märkets dubbleturbo-matade, 6,0 liter stora W12-motor nu 635 hästkrafter.

För att den stora bilen inte ska kännas för klumpig på vägen har bilen fyrhjulsstyrning.

På utsidan känns Flying Spur Speed igen på sina mörka grill och att baklyktorna är mörktonade.

 
Bentley Flying Spur Speed – ett sista farväl till W12-motorn

För att minska vikten och förbättra aerodynamiken kan köpare utrusta bilen med främre splitter, bakluckespoiler, bakre diffusor och sidokjolar i kolfiber.

Något pris för den här sköna skapelsen är ännu inte känt.

Bentley Flying Spur Speed – ett sista farväl till W12-motorn
Bentley Flying Spur Speed – ett sista farväl till W12-motorn
Annons
Annons
Rulla till toppen