Så löser du problem med att logga in

I samband med att Auto Motor & Sport uppdaterat sin hemsida och bytt plattform så måste alla våra kunder återaktivera sina Premium-konton på nytt för att konvertera till den nya sajten. Därav fungerar det inte att logga in med tidigare inloggningsuppgifter på den nya sajten då de är kopplade mot vår tidigare hemsida. Det samma gäller ”Glömt Lösenord?”-funktionen för återställning eller byta av ditt lösenord då en återaktivering av kontot behöver ske först innan den funktionen fungerar.

För att aktivera ditt föregående konto på den nya sajten behöver du göra följande:

1. Surfa in på: https://www.mestmotor.se/automotorsport/bli-medlem/ och ange din epostadress samt önskat lösenord.
Du behöver fylla i samma mailadress som ditt tidigare konto var skapat via för att det ska kunna sammankopplas me ditt föregående konto.
2. När du fyllt i uppgifterna på länken ovan kommer det att skickas ut ett verifieringsmejl som du behöver fullfölja för att slutföra aktiveringen av ditt konto för nya sajten.

Nu är ditt konto återaktiverat på den nya sajten och kan användas som vanligt igen!

Fungerar det inte att återställa ditt lösenord?

Säkerställ att ditt konto är aktiverat enligt ovan och testa sedan funktionen ”Lost your password?” via: https://www.mestmotor.se/automotorsport/logga-in/
Om ditt konto är aktiverat och funktionen fortfarande inte fungerar, vänligen återkom till kundservice för felsökning.

Är du pappersprenumerant och saknar tillgång till premiumartiklar & tester?

Säkerställ att ditt konto är aktiverat och att du kan logga in på den nya sajten, återkom sedan till oss på kundservice så kan vi manuellt lägga till tillgången på ditt konto för din prenumerationsperiod. 

Upplever du tekniska problem?

Om du upplever tekniska problem även efter att du har aktiverat ditt konto enligt ovan kan du testa att:
1. Rensa cache & cookies i din webbläsare.
2. Stäng av eventuell annons- eller script-blockerare.

Funkar det ändå inte?

När du kontaktar oss vill vi att de skickar med följande information
1. Vilken webbläsare använder du?
2. Vilken typ av enhet använder du? (Mobil, surfplatta eller dator) 
3. Vilket operativsystem använder på din enhet?

Om du dessutom har möjligheten att skicka med eventuellt felmeddelande eller printscreens är det väldigt uppskattat vid felsökningen av våra tekniker och kommer påskynda processen vid felsökning. Här är adressen till kundservice: pren.ms@egmont.se

Rulla till toppen