Uber vill att fler väljer bort den egna bilen och istället hakar på deras taxiliknande tjänst. I Sverige har Uber tvingats lägga ned tjänsten Uber Pop, där privatförare ställde upp med sina egna bilar, men i andra länder har Uber bättre fäste.
Nu inleds en väldigt annorlunda marknadsföringskampanj i Mexiko som säkert kan reta upp en del bilägare.
Uber har inte valt att göra reklam på en vanlig stortavla utan med drönare som flyger strax ovanför bilarna och som dessutom följer med bilarna när de sitter i bilkön, skriver Bloomberg.
”Kör du själv? Det är därför du inte kan se vulkanerna”, står det på en av skyltarna, med en referens till hur fossilbilarnas utsläpp ger sämre luftkvalitet.
Se en bild på hur drönarna hovrar ovanför bilarna i tweeten här nedan eller på den här sajten.
Drivers stuck in traffic in Mexico City are being buzzed lately by a fleet of drones carrying ads for UberPOOL. https://t.co/r6hhVDJd8b
— MIT Tech Review (@techreview) October 15, 2016