Ghibli-laddhybriden lanseras under 2020 och blir en konkurrent till BMW 530e med relativt stor elektrisk räckvidd. Den ska vara självkörande enligt nivå 2. Maseratis mål är att snart även nå nivå 3 med bland annat automatiska flbyten.
Senare i år presenteras Maseratis flaggskepp, en sportbil som bygger på konceptbilen Alfieri. Den kommer att finnas både som elbil och hybrid. Under 2021 presenteras en cabriolet-version.
Sportbilen kommer att byggas vid Maseratis huvudkontor i Modena. Volymmodellerna kommer att byggas i Mirafiori där Fiat Chrysler Automobiles investerat 5 miljarder euro för att modernisera produktionen. Fabriken kommer att bli centrum för Maseratis satsning på elektrifiering.
Nästa år kommer den andra generationen av Granturismo och lite senare kommer Grancabrio. De blir Maseratis första helelektriska bilar, men kommer även att säljas med bensinmotor. Tester på allmän väg ska snart börja.
Under 2021 kommer en ny suv lanseras som blir mindre än Levante. Lillsuven kommer att bjuda på en hel del nya tekniska lösningar, vilket krävt investeringar i utvecklingsresurser på 800 miljoner euro.
Sedanen Quattroporte görs helt om 2022 och en ny generation av suven Levante kommer 2023.