Premium

PROV: Porsche Taycan Turbo GT – snabbast

PREMIUM Tycker du att en Taycan Turbo S går tillräckligt fort? Då kan du sluta läsa nu. Den nya värstingmodellen Porsche Taycan Turbo GT slår allt gatlegalt från Stuttgart, inklusive den senaste hyperbilen 918 Spyder. Satan i gatan vad Turbo GT Weissach går.

PROV: Audi RS e-tron GT facelift – 20 procent bättre!

PREMIUM En mitt-i-livet-uppdatering brukar betyda fräscha linjer och några nya funktioner – inte ett revolutionerande chassi och att laddning, räckvidd och effekt förbättrats med runt 20 procent! Snacka om utvecklingshastighet.

PROV: Renault Scenic E-Tech Iconic

PREMIUM Den populära familjefraktaren Scenic uppträder i sin femte upplaga i suv-kostym och utan förbränningsmotorer – en helomvändning med stort H.

PROV: Porsche Macan 4 E – fartblind

PREMIUM Porsche satsar för fullt in i den elektrifierade bilvärlden. Nya Macan finns enbart som elbil – är det smart eller inte? Är den finare än Taycan? Kul? Prisvärd? En äkta Porsche?

Lyxduell: BMW i7 och Mercedes EQS testade

PREMIUM BMW och Mercedes ”teknik-spektakel” till elbilar gör upp om kronan i kungaklassen. Vilken vinner och vilken ska man slå till på, nu ett år senare?

Alrik: Världarnas elbilskrig

PREMIUM ”Vi ska komma ihåg att elbilsförsäljningen fortfarande ökar. I fjol såldes det 14 miljoner elbilar i världen, en ökning med maffiga 34 procent mot 2022, medan den totala bilmarknaden bara ökade med nio procent.”

Honda e:Ny1 möter Volvo i laddtest

PREMIUM Två kompaktsuvar med 400V-teknik gör upp vid laddstolpen. Kan Honda med svagare laddning – men också sitt mindre batteri – bli klar före Volvo EC40?

”Taket brinner, kostnaderna skenar”

PREMIUM Volkswagen redovisade den lägsta försäljningen på tio år 2022. Totalt ska 100 miljarder sparas till 2026 för att nå målet på 6,5 procents lönsamhet. Men elbilar säljer trögt och konkurrensen hårdnar.
Rulla till toppen