Sedan tidigare finns flera AMG-communities på nätet där entusiaster världen över utbyter idéer. Nu är tanken att det även ska finnas en fysisk plats att uppleva AMG-bilarna på. Loungen innehåller förutom de senaste AMG-modellerna också en hel del bilder med racinghistoriskt tema.
I matsalen ryms 18 personer och maten ska, enligt Mercedes, hålla högsta klass. Genom glasfasaden erbjuds utsikt över den japanska trädgården och efter maten kan besökarna strosa vidare till kaffebaren eller terrassen.
Mercedes vill hålla den exklusiva loungen som en mötesplats för AMG-kunder, och senare kan lokalerna även användas till presentationer och presskonferenser. Men i första hand är tanken förstås att sälja i bilar, och i loungen finns gott om prover på exempelvis lackfärger.
”AMG Private Lounge i Affalterbach är en exklusiv och ovanligt utformad plats att koppla av på. Vi ser det som ett andra vardagsrum för våra kunder”, säger Ola Källenius, chef för Mercedes AMG-division.