Missnöjd med servicen – slår sönder sin lyxbil med en golfklubba

Vad gör man när man har köpt en dyr Mercedes-Benz S 63 AMG och man får motorstopp efter motorstopp? Jo, man tar en golfklubba och slår sönder sin lyxbil. 
Annons

Missnöjd med servicen – slår sönder sin lyxbil med en golfklubba
I nr 19-2015 finns listan på märkena med bäst och sämst service i Sverige.
Vilka märken riskerar att få en galning med golfklubba på gatan? Klicka för att läsa i nr 19.

Ägaren till en Mercedes-Benz S 63 AMG lär ha blivit mycket upprörd när lyxbilen fått motorstopp vid tre tillfällen. Den kinesiske eller sydkorenanske (olika uppgifter om det) ägaren åkte då till den lokala Mercedes-återförsäljaren som lovade att byta ut bilen om motorn stannade igen.

När hans Mercedes-Benz S 63 AMG stannade för fjärde gången åkte han tillbaka till generalagenten – bara för att få beskedet att man inte kan göra något förrän chefen kommit tillbaka från en pågående affärsresa.

Extremt otillfredsställd med denna förklaring beslutade den frustrerade ägaren att ta saker i egna händer. Han plockade upp en golfklubba och satte igång att slå sönder lyxbilen utanför återförsäljarens bilhall. 

Ett litet mysterium uppstår när man tittar på filmerna (ovan och nedan) – bilen och platsen tycks vara desamma, men den missnöjde ägaren har olika kläder i filmerna. Är det samma person eller olika? Är det två bilar? Är det rentav olika länder, därav de olika uppgifterna om var det utspelas? 

• Är du förbannad på din service? Sätt betyg på din bil och dess service här.
I senaste numret (nr 19) finns listan på märkena med bäst och sämst service i Sverige.
Vilka märken riskerar att få en galning med golfklubba utanför på gatan? Rätt svar i Sverige: Mini…

Det är förresten inte första gången vi ser sådana här missnöjesdemonstrationer. Tidigare har vi bland annat sett hemska bilder där en nästan ny Lamborghini Gallardo blir sönderslagen med slägga av sin mycket upprörda ägare. 

Annons
Annons
Rulla till toppen