Inklusive R8 finns för närvarande sju RS-modeller, de andra är RS 6 Avant, RS 7, RS Q3, RS 3 Sedan, och TT RS Coupe och Cabriolet.
Stephan Winkelmann, chef för quattro GmbH, avslöjar inte vilka de nya RS-modellerna kommer att bli, men enligt Autocar rör det sig troligen om A1, A4, Q5, en vassare R8 samt eventuellt A5 och A8.
Att RS-divisionen kunnat expandera kraftigt på senare tid förklaras med en intern omorganisation som innebär att man har samlat Audis-prestandamärken, Quattro, RS, Audi exclusive och Audi Sport (icke tävlingsdelen) under samma tak under Stephan Winkelmanns ledning.
Winkelmann säger till Autocar att han med omorganisationen har fått RS bättre förutsättningar att göra RS till en större utmanare till Mercedes AMG, men betonar att man inte försöker göra samma sak som konkurrenten.
Som jämförelse har AMG:s globala försäljning fördubblats på några år till 80.000 exemplar tack vare en växande portfölj. Samtidigt hoppas Winklemann att RS-försäljningen kommer att klara 20.000-strecket tack vare en tvåsiffrig tillväxt i år.