Lexus LC kommer både som fullhybrid (LC 500h) och med bensindriven V8-motor (LC 500).
Fullhybridversionen har en 3,5-liters V6-motor och en elmotor som samverkar med världens första 10-stegade Multi Stage Hybrid-transmission. Accelerationen 0–100 km/tim är 5,0 sekunder, medan bränsledeklarationen vid blandad körning är 6,4 liter/100 km med ett CO2-utsläpp på 145 g/km.
Bensinversionen med 5,0-liters V8-motor på 477 hästkrafter och 10-stegad Direct Shift-automatlåda gör 0-100 km/tim på 4,7 sekunder. Den har en bränsledeklaration på 11,5 liter/100 km och ett CO2-utsläpp på 263 g/km.
Priset är från 998.000 till 1.146.000 kronor beroende på personlig utrustningsnivå, men oavsett val av drivlina. Bilarna har gott om utrustning från start, som adaptiv fjädring, trippel LED-strålkastare, glastak, 20-tums hjul och det aktiva säkerhetssystemet Lexus Safety System+.
Utrustningsnivån Sport+ har bland annat kolfibertak, sportstolar, 21-tums smidda fälgar och Mark Levinson premiumljudanläggning med 13 högtalare, aktiv styrning med variabel utväxling, 4-hjulsstyrning, differentialbroms av Torsen-typ och adaptiv bakspoiler.
Lexus LC finns i 11 olika exteriörfärger och tre interiörfärger.
Tillverkningen startar i maj och de första bilarna börjar levereras till Sverige i juli.