Biluppgifter.se och Autoexperten i nytt samarbete

Biluppgifter.se har inlett ett samarbete med bilverkstadskedjan Autoexperten för att erbjuda gemensamma tjänster. Med det kan man nu få fram servicehistorik från Autoexperten med en sökning på sajten.
Annons

Det gäller att ha koll på historiken innan man köper begagnad bil. En bil som servats dåligt kan ha dolda fel vilket kan bli dyrt. Ett sätt att få det är att göra en sökning på sajten Biluppgifter.se som nu utökat sin databas ytterligare.

Genom ett nytt samarbete med den fristående verkstadskedjan Autoexperten har man fått tillgång till deras databas över verkstadsbesök. En sökning på en bils historik på Biluppgifter.se ger därför nu även svar på om den varit på service hos Autoexperten.

Det är bra för både köpare och säljare, menar en av bilsajtens grundare.

– Vi ser det som en stor fördel att bilsäljaren kan ge en validerad och transparent historik. De flesta bilköpare föredrar ett fordon som servats väl, som hos Autoexperten, och det ger säljaren en fördel, säger Christian Nilsson, medgrundare till Biluppgifter.se.

– Tack vare att servicehistoriken finns lätt tillgänglig hos Biluppgifter.se bidrar vi till bättre transparens och ett tryggare bilköp. Det ger en mer heltäckande bild för bilköparen, säger Sven Wiklund, Backoffice Manager på Autoexperten.

Biluppgifter.se har sedan tidigare även ett samarbete med Volkswagen Group Sverige och har tillgång till verkstadsbesök och originalservice för Audi, Seat, Skoda och Volkswagen. Sajten tillhandahåller även fordonsdata, ägarhistorik, importrapporter samt uppgifter om besiktning, skulder och körsträcka.

Det nya samarbetet mellan de Autoexperten och Biluppgifter.se är startskottet för ett ”långsiktigt utbyte” mellan de två företagen, skriver man i ett pressmeddelande. Man ska inom kort lansera fler gemensamma funktioner och tjänster.

Biluppgifter.se hoppas också kunna inleda fler liknande samarbeten.

– Vi för diskussioner med både märkesverkstäder och icke original och vi har stora förhoppningar nu när vi har både Volkswagen Group Sverige och Autoexperten att många fler kommer hoppa på tåget och göra kunder och användare till de stora vinnarna, säger Christian Nilsson till ams.

 
Annons
Annons
Rulla till toppen