Så vad är en italiensk uppgradering? Enligt Fiat innebär det här ett uttryck för den italienska skönheten och livsstilen – och vem kan inte låta sig förföras av tanken på stenbelagda passager och torg, omringade av byggnader från 1200- och 1300-talet? Mamma mia.
Nya Fiat 600 erbjuder större utrymmen och lastvolym än 500e, utökad räckvidd samt mildhybridteknik för dig som söker den flexibiliteten.
Vi börjar med 600 Hybrid. Under huven sitter en 1,2-liters T3-snurra med en effekt på 100 hästar och en sexväxlad dubbelkopplingslåda.
Inkapslad i växellådan finns en elmotor på 21 kW som är den perfekta assistenten vid krypkörning, parkering och körning på ovannämnda stenbelagda passager.
Vänder vi sedan blicken mot det eldrivna alternativet 600e, erbjuds i sin tur ett batterival om 54 kWh för en beräknad WLTP-räckvidd upp till 406 km. Totalt 156 hästar och framhjulsdrift står på menyn.
Mildhybriden 600 Hybrid erbjuds med utrustningsnivåerna Pop, Lounge och La Prima, medan eldrivna 600e erbjuds med paketen (RED) och La Prima.
Den eldrivna versionen anländer först hos svenska återförsäljare: under mars och april, medan 600 Hybrid levereras från och med juni.
Modell | Utrustningsnivå | Drivlina | Lanseringspris |
600 Hybrid | Pop | 1.2 T3 MHEV 100 hk DCT6 | fr. 299 900 kr |
600 Hybrid | Lounge | 1.2 T3 MHEV 100 hk DCT6 | fr. 314 900 kr |
600 Hybrid | La Prima | 1.2 T3 MHEV 100 hk DCT6 | fr. 339 900 kr |
600e | (RED) | 54 kWh 156 hk FWD | fr. 424 900 kr |
600e | La Prima | 54 kWh 156 hk FWD | fr. 469 900 kr |