Läs gratis!
Prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (se nedan) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt.
I många år har Alfa kastats runt i diverse ägarkonstellationer, och på senare tid har den nuvarande ägaren, Chrysler-koncernen, klistrat på Alfa-log-gor på småbilar och kompaktklassare – det är nämligen i de segmenten man kan tjäna de stora pengarna. Men eftersom bilarna, MiTo respektive Giulietta, i bästa fall har varit medelmåttiga har försäljningen blivit därefter.
Därför är nya 4C, Alfa Romeos viktigaste modell på flera decennier.
• Köp eller logga in för att läsa provkörningen av Alfa Romeo 4C
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 22-2013.
I många år har Alfa kastats runt i diverse ägarkonstellationer, och på senare tid har den nuvarande ägaren, Chrysler-koncernen, klistrat på Alfa-log-gor på småbilar och kompaktklassare – det är nämligen i de segmenten man kan tjäna de stora pengarna. Men eftersom bilarna, MiTo respektive Giulietta, i bästa fall har varit medelmåttiga har försäljningen blivit därefter.
Därför är nya 4C, Alfa Romeos viktigaste modell på flera decennier.
• Läs provkörningen av Alfa Romeo 4C
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 22-2013.