Stor reklamsatsning när S40 lanseras

Efter nyår startar Volvos lansering av S40 och V50. Kampanjen går under namnet ”The Inside Story” och tonvikten ligger på den innovativa interiören, skriver Dagens...
Annons

Efter nyår startar Volvos lansering av S40 och V50. Kampanjen går under namnet ”The Inside Story” och tonvikten ligger på den innovativa interiören, skriver Dagens Media.

– The Inside Story är berättelsen om den innovativa interiören. Men också om hur du känner dig när du kör eller åker med bilen. Dessutom är det berättelsen om hur vi tänkt när vi utvecklat bilen, säger Björn Jutendahl, marknadschef på Volvo Pv i Sverige till Dagens Media.
Reklamkampanjen blir mycket omfattande – åtminstone i svenska mått mätt. För bio och tv har fyra filmer producerats, vilka berättar historien om en kvinna som är på väg i sin S40 med sin rottweiler och en fisk för att hämta upp sin bror, för vidare färd mot en middag hos deras pappa.
Och precis som vid flera av Volvos tidigare lanseringskampanjer kommer Internet att utnyttjas, dock inte i lika stor utsträckning som vid lanseringen av XC90, skriver Dagens Media.

Annons
Annons
Rulla till toppen