Nya slogans ska få oss att köpa koreanskt

Hyundai-Kia Automotive Group har presenterat en ny marknadsföringsstrategi. I den ingår var sin ny slogan till Hyundai och Kia: ”The power to surprise” och ”Drive...
Annons

Hyundai-Kia Automotive Group har presenterat en ny marknadsföringsstrategi. I den ingår var sin ny slogan till Hyundai och Kia: ”The power to surprise” och ”Drive your way”. Fast vilken slogan till vilket märke?

Självklart. Hyundais slogan är ”Drive your way”, vilken ska få oss att tänka ”förfining och självsäkerhet”.
Den andra ”The power to surprise” ska kommunicera Kia-budskapet, som är, ”spänning och möjligheter”.
– De nya märkes-identiteterna ska säkerställa differentieringen både mellan Hyundai och Kia, men även olikheterna till våra globala konkurrenter, säger en nöjd Mong-koo Chung, styrelseorförande i företaget.

Annons
Annons
Rulla till toppen