Yahoo startar ny sajt för bilbyggare

Sökmotorn Yahoo känner de flesta till, men visste ni att de numera också vill skapa en "portal" för bilentusiaster och custombyggare?

Eftermarknaden för de som vill göra sin bil personlig är gigantisk, både i omfattning och i reda pengar. Allt fler företag vill vara med och dela på kakan och ett nytt - och en smula oväntat - exempel på detta är Yahoo.
Yahoo är förstås mest kända för sin sökmotorsajt, som arbetar på ett liknande sätt som Google och Altavista, bland flera. Men nu vill man också skapa en portal, en central hemvist på internet, för bilbyggare och entusiaster.
Namnet är Yahoo Custom Auto och som förväntat finns här massor av produktnyheter, länkar till tillbehörsföretag, diskussionsforum, läsarbilder på bilar, med mera. Sajten introducerades i samband med SEMA-showen öppnande (1 november) och ännu så länge är det mesta ganska glest utfyllt.
Eftermarknaden i USA beräknas omsätta 31 miljarder dollar (!) årligen och det är en ökning med mer än 50 procent de senaste fem åren.