Mitsubishi XR-PHEV II är snyggare och sportigare än Outlander

Mitsubishi storsatsar med en designsuv som ska locka tjänstebilister. Konceptbilen XR-PHEV II är en laddhybrid med fräck design som förhoppningsvis sätts i produktion.

Mitsubishi XR-PHEV II är snyggare och sportigare än Outlander
Konceptbilen Mitsubishi XR-PHEV II har ett betydligt mer uppkäftigt designspråk än dagens Outlander. Nu återstår att se om den sätts i serieproduktion.

Mitsubishi har ökat enormt på tjänstebilsmarknaden efter lanseringen av laddhybriden Outlander. I november visade Mitsubishi upp konceptbilen XR-PHEV, som gav en försmak av hur nästa generation hybridsuv kan se ut. Storleksmässigt hamnade den i samma storleksklass som Range Rover Evoque.

Nu väljer Mitsubishi att uppdatera konceptbilen och döpa om den till XR-PHEV II. Det är fortfarande en laddhybrid med bensinmotor, men XR-PHEV II har fått en ny elmotor. Effekten ligger på drygt 160 hästkrafter och utsläppen ska hamna under 40 gram per kilometer. Mitsubishi XR-PHEV II är enbart framhjulsdriven.

Designen skiljer sig rejält från dagens Outlander, men konceptbilen XR-PHEV II ska kännas sportigare med sin sluttande taklinje och aggressiva front. Interiören visar att Mitsubishi eventuellt kan lansera ett nytt infotainmentkoncept framöver med dubbla skärmar på mittkonsolen.

Jag tycker det verkar som att Mitsubishi är på rätt väg. Fortsätt så här!
154
57