Tjänstebilsdrömmen: Så mycket sparar du på att välja en laddhybrid
Mitsubishi har ökat enormt på tjänstebilsmarknaden efter lanseringen av laddhybriden Outlander. I november visade Mitsubishi upp konceptbilen XR-PHEV, som gav en försmak av hur nästa generation hybridsuv kan se ut. Storleksmässigt hamnade den i samma storleksklass som Range Rover Evoque.
Nu väljer Mitsubishi att uppdatera konceptbilen och döpa om den till XR-PHEV II. Det är fortfarande en laddhybrid med bensinmotor, men XR-PHEV II har fått en ny elmotor. Effekten ligger på drygt 160 hästkrafter och utsläppen ska hamna under 40 gram per kilometer. Mitsubishi XR-PHEV II är enbart framhjulsdriven.
Designen skiljer sig rejält från dagens Outlander, men konceptbilen XR-PHEV II ska kännas sportigare med sin sluttande taklinje och aggressiva front. Interiören visar att Mitsubishi eventuellt kan lansera ett nytt infotainmentkoncept framöver med dubbla skärmar på mittkonsolen.