Super Bowl: Årets dyraste bilreklam

Årets största och dyraste reklamfilmshändelse är som alltid amerikanska Super Bowl. Audi gick ut hårt och siktar mot månen med Audi R8 Plus i filmen The Commander. Kia satsar på en spännande strumpa i en "Walken Closet"... Jeep uppmärksammar sitt 75-årsjubileum. Se även Toyota, Hyundai och Buick.
Annons

Audis tagline är ”Choosing the moon brings out the best in us”, vilket kan tyckas vara något långsökt för en tysk biltillverkare. Men är det USA:s alternativa nationaldag så är det, och då är det helt otänkbart att sikta lägre än månen. Super Bowl kräver patriotism, amerikansk storhet och ett rockigt anthem. Så med David Bowies bortgång färskt i minnet var det säkert många vars ögon tårades när klassiska Starman dånade i högtalarna ackompanjerat till Audi R8 Plus elaka V10-motorljud. Mums.

Se en längre version av filmen nedan.

• Se Kias reklamfilm med Christopher Walken

• Se Jeeps reklamfilmer

• Se Toyota, Hyundai, Buick och Acura NSX

I Kias reklam ”Walken closet Big Game” ser vi stjärnskådespelaren Christopher Walken i huvudrollen. Med sin unika stil förklarar Walken skillnaden mellan de som använder beige strumpor och den andra sortens människor. Och alla spännande människor, de med o-beiga strumpor, kör naturligtvis ”världens mest spännande strumpa”, Kia Optima. Ja, det låter konstigt, men det är (även) rätt kul.

Fiat Chrysler visar två nya reklamfilmer, och i båda står 75-årsjubilerande Jeep i centrum. Filmen hyllar märkets historia och de människor som har skapat den.

I den andra filmen blickar Jeep 4×4 framåt och vi får se ”Jeep-situationer” från hela världen. Det har en helt egen signaturmelodi som sjungs av Morgan Dorr.

Även Toyota hade premiär för två filmer. Den första ”Heck On Wheels”, retas lite med den stereotypa Prius-föraren.

Den andra filmen presenterar nya Prius 2016 och några av bilens nyheter.

• Se Hyundai, Buick och Acura NSX nedan

Fler reklamfilmer från Super Bowl 2016

Annons
Annons
Rulla till toppen