Öppet köp online lockar nya Volvo-kunder

De flesta som köper en ny Volvo online kommer från andra märken. Öppet köp i 30 dagar är ett dragplåster.
Annons

Volvos nya nätförsäljning ”Care by Volvo” har fått en rivstart. Efter en månad säljs var femte ny bil online. 75 procent av nätkunderna har inte tidigare köpt Volvo.

– Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke. Vi gör denna online-satsning tillsammans med våra handlare och det är tydligt att det är en tillväxtstrategi som gynnar oss alla, säger Jessica Span, vd Volvo Car Sverige.

”Care by Volvo” är ett abonnemang utan bindningstid och 30 dagars provperiod. Det går också att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.

Svenska kunder kan genomföra hela köpet på nätet, men 30 procent väljer ändå att ta hjälp av en handlare.

– Kunderna uppskattar enkelheten och transparensen som kommer med att handla online. Vi kommer fortsätta att introducera attraktiva erbjudanden. Privatkunder kommer inom kort att kunna köpa företagets helelektriska XC40 Recharge direkt via hemsidan, säger Philip Nordahl, Global Online Business Nordics.

Annons
Annons
Rulla till toppen